tiistai 4. lokakuuta 2016

Tanssiaskel on kevyt ottaa

Olin viime viikolla lähdössä tansseihin, mutta en löytänyt tanssikenkiäni mistään! Muistan ihan selvästi missä niitä viimeksi käytin enkä voi kun syyttää lapsia niiden katoamisesta, ehkä ne löytyy joskus jostain akvaarion takaa tai roolivaatekopasta. Hyvällä tuurilla saan perua puheeni ja syyttää itseäni siitä, että olen unohtanut ne autoon tai tunkenut liian syvälle eteisen kaappiin.

Tansseihin oli kuitenkin päästävä ja kyllähän tanssiharrastajalla yleensä on kahdet kengät, niin myös minulla. Nämä toiset kengät ovat astetta korkeammalla korolla kuin suosikkini. Korko on myös astetta kapeampi. Jännityksellä vetäisin kengät jalkaan ja 5½ myöhemmin riisuin ne jalastani. Nilkkaa vähän särki ja päkiässä oli rakko, mutta se on pientä, itse tanssi sujui hyvin!

Kenkiä testatessa aloin kuitenkin kaipaamaan myös korottomia kenkiä, ns. tanssilenkkareita tai tossuja. Ne on erityisen kivat nopeissa tansseissa, bugissa, jivessä, rock'n'rollissa. Ja tänä syksynä aloitin Lindy Hopin, myös siinä saisi olla lattana pohjaiset kengät. Suunta Alemanaan, tanssitarvikkeiden erikoisliikkeeseen! 

Ehdin paikalle puoli tuntia ennen liikkeen sulkemista, unelma asiakas... Vaihtoehtoja löytyi useita, mutta pähkäilin valkoisten ballerinatyyppisten kenkien ja mustien nauhakenkien välillä. Aivan eri tyyli, eri väri, eri fiilis. Kun myyjä lupasi minulle kaupanpäälle pehmopohjalliset ( jotka olin ottamassa joka tapauksessa) jos ottaisin molemmat, olin myyty! Iloisena lähdin kaupasta kahtien kenkien kanssa! Olin kyllä varautunut siihen, että sorrun ostamaan matalakorkoiset perustanssikengät hukkuneiden tilalle, mutta että kahdet!

Tämmöiset ihanuudet

Samana iltana lähdinkin jo ulkoiluttamaan uusia kenkiäni, Taikakuun torstaitanssit peurungassa, ei jättänyt kylmäksi! Kengät oli kuin tossut, paikalla ei ollut liikaa väkeä´, joten tanssitilaa oli sopivasti. Paikalle oli tullut kuitenkin aika paljon harrastajia ja sain tanssia koko illan osaavissa käsissä. Välillä pääsin itsekin opettamaan. Musiikki oli paikallaan, Taikakuun keikoilla on aina ilo käydä.

Seuraavana päivänä askel ei tuntunut enää yhtään niin kevyeltä kuin edellis iltana musiikin tahdissa. Tansseista on jo kuitenkin pari päivää, edellisen viikon rakko on muisto vain ja eilen kävin Lindy Hopissa uusissa kengissäni. Täytyy todeta, että oli jalat miten väsyneet tai kipeät tahansa, niin tanssiaskel on helppo ottaa. Tanssiaskel vie aina kohti hyvää mieltä, virkistynyttä oloa ,eikä vähiten, myös parempaa lihaskuntoa. Vielä jäi sinne kauppaan kyllä ainakin yhdet kengät jotka vähän houkuttelisi...

Taikakuu maistiaisia vielä loppuun :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tauko blogissa ja kohdun poisto

Ensimmäisenä kerron, että minulla on isoja pyöriä lähtenyt liikkeelle. Olen tehnyt elämäntapamuutosta tähän kotiäitiarkeeni ja lisäksi perus...