lauantai 6. toukokuuta 2017

Elämän lahja

Minulla on ollut pitkä kirjoitustauko. Siihen on hyvä syy. Ajatuksia tosin on ollut sitäkin enemmän päässä ja nyt pääsenkin asian ytimeen, sillä viimeiset kolmisen kuukautta ovat lyöneet lopullisen sinetin päätelmälleni, että elämä vie meitä, paras mennä mukana ja nauttia siitä.

Reilu kolmisen kuukautta sitten kävimme mieheni kanssa keskustelun, jonka lopputuloksena istun nyt tässä kertomassa teille, että olen raskaana! Pistää hymyilyttämään :) Olen nimittäin jo neljännellä kuulla. Keskustelimme siitä, mitä neljäs vauva merkitsisi. Olisiko se "takapakkia" kun juuri on saatu edelliset edes itse käymään vessassa ja mamma töihin? Olisiko meillä häneen varaa ja haluammeko jakaa aikaa isommilta lapsilta vielä yhdelle pienelle...? Vastaukset lienevät selvät! Ajattelimme, josko ei stressata eikä lasketa päiviä. Emme ehtineet stressata, sillä kaksi viikkoa myöhemmin tuijotimme plussaviivaa raskaustestissä, häkeltyneen onnellisina :) Hän haluaa tulla meille nyt ja sehän sopii!

Olin äärettömän väsynyt, pahoinvointi alkoi vasta myöhemmin. Olin koko ajan todella luottavaisin mielin, mutta varhaisultrassa rvk 8+1 todettiinkin tuulimunaepäily, ei vauvaa. Kahden tuskaisen viikon jälkeen löytyi sikiökin, mutta ei sykettä, minä rukoilin ja mies kertoi jälkeenpäin nähneensä jo sykkeen kun lääkäri vielä pohti asiaa. Syke siis todella löytyi lopulta ja olin taas viikolla 8+. Neuvolassa saimme kuulla sydänäänet jo pari viikkoa myöhemmin. Niiden avulla jaksoi odottaa niskaturvoke ultraa, jossa selvisikin, että raskaus olikin jo viikon luultua pidemmällä. Ja nyt siis on menossa rvk 14+ ja laskettu aika 1.11.17. Aikamoinen syntymäpäivä jos vauva sallii olla säntillinen;) (Jos joku osaa tulkita numerologiaa tuosta, olen kiinnostunut!)

Pieni tirriäinen jalat ojennuksessa vielä kun tilaa on.

Tässä siis istun, välillä edelleen hiukan epäuskoisena, mutta mahdottoman onnellisena. Minulla tosiaan potkii mahassa vajaa kymmensenttinen pieni ihmisenalku! Tunnen saaneeni aivan uskomattoman lahjan, jälleen. Ultrassa näkyi jo suurin osa rakenteistakin, joten pieneltä ihmiseltä hän tosiaan jo näytti. Sormet ja kaikki <3 Ja itseasiassa tänään myös tunsin ensimmäisen kerran ihan varmasti liikkeet. Hetken ja hentona, mutta ihan varmasti.

Kaikki tämä pistää miettimään tätä elämää, tai vaikka kohtaloa jos niin haluaa ilmaista. Se tosiaan vie meitä eteenpäin. En enää nykyään usko sattumaan. Kaikella on tarkoituksensa. En usko, että sattumalta saimme mieheni kanssa juuri nyt päähän tällaisen ihanan pienen idean jota nyt koko perheen voimin odotamme. En myöskään usko, että on sattumaa, että kävin töissä juuri tämän välin, ja nimenomaan nykyisessä työpaikassani, joka on tarjonnut minulle tärkeää kehitystä sekä ammatillisesti että persoonana. Se on myös parantanut itsetuntoani työni suhteen (mietin jo saanko enää koskaan töitä, koska olin vuosikausia kotona). Tämä on ollut tärkeä jakso elämässäni.

En koe kuitenkaan ottavani "takapakkia" uuden tulokkaan kanssa. Ikäeroa ei ole niin paljon, että voisin sanoa aloittavani alusta. Edellisestä on kuitenkin nelisen vuotta, joten kieltämättä välillä tuntuu kuin ensimmäistä odottaisi :) Kun mietin elämääni taaksepäin, on kaikki asiat aina lopulta järjestynyt parhain päin. Ei sillä etteikö minulla olisi ollut koskaan vastoinkäymisiä...on niitäkin ollut ihan riittämiin, tutut voivat todistaa. Mutta kaikella on ollut tarkoituksensa, ne ovat kasvattaneet minua ja tämän hetkinen elämäni on kaiken sen seurausta. Ja olen onnellinen, joten kaiken on täytynyt mennä parhain päin.
Mitä kaikkea tässä elämässä vielä tuleekaan vastaan, koen elämän lahjana. Olen siis itsekin lahja, tulin suuremmasta lahjasta ja sisälläni on uusi pieni paketti...ihan kuin ne pienet mummot joiden sisältä tulee uusia mummoja. Tähän onkin hyvä lopettaa ennenkuin samaistun puiseen babushkaan liian syvällisesti :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tauko blogissa ja kohdun poisto

Ensimmäisenä kerron, että minulla on isoja pyöriä lähtenyt liikkeelle. Olen tehnyt elämäntapamuutosta tähän kotiäitiarkeeni ja lisäksi perus...