torstai 15. maaliskuuta 2018

Äipän vapaatunti kotona!

En voi valittaa ettenkö saisi koskaan vapaa aikaa. Meillä mies kyllä on lasten kanssa jos itse menen kuntosalille tai haluan kahville kaverin kanssa. Tähän kuitenkin liittyy yksi iso MUTTA!

Aina kun saan "omaa aikaa" ilman lapsia, niin minun pitäisi lähteä jonnekin muualle. Omaa aikaa kotona ei juurikaan ole. Mies harvemmin on missään koko lapsiköörin kanssa niin että itse jäisin kotiin vain omaan erinomaiseen seuraani, enkä sitä kovin usein kaipaakaan, mutta joskus se on ihan mukavaa.

Tästä on ollut meillä puhetta J:n kanssa ja tänään sitten kävi niin, että vauva nukkui ulkona ja mies lähti isompien kanssa ulos ja sanoi että nyt sitten saat tehdä ihan mitä itse haluat! Tee jotain mukavaa, ei mitään kotitöitä tms. JA olen ihan varma että kaikki äidit osaavat samaistua tähän tilanteeseen ja arvaavat mitä käy seuraavaksi! Kyllä, Ihan oikein, nyt alkaa miettiminen että mitä ihmettä minä nyt sitten teen tällä ruhtinaallisella ajalla! Katsoako elokuvaa, piirtääkö, maatako vain sängyllä? Ei, ei tätä voi kyllä nukkumiseen tuhlata :) Voin kertoa, että harkitsin meditointia, sukan kutomista ja itselle jonkun kivan uuden maskin luomista, mutta mikään ei nyt aivan säväyttänyt.

Mitä minä sitten lopulta tein? No tietenkin kaivoin esiin mikrofonin ja virittelin karaokelaitteet paikoilleen! Okei, mies viritteli ne, koska en itse osannut, mutta siis karaoke vei voiton!

(kuvituskuva pixabay)

Ja ai että minulla oli hauskaa!
Tähän tuntiin mahtui Piikkilangan kaihertavaa kaipausta, kauniin riettaan ja onnellisen riemua sekä kyselyä siitä kuka keksi rakkauden. Hämyisä tunnelma, iltaa viettäviä ihmisiä ympärillä, kaunis puku ja hyvä fiilis. Minua vähän jännittää, mutta musiikki vie mukanaan ja tunti on hetkessä ohi.

Mielikuvitus on ihana asia (luultavasti myös siksi, että kukaan ei kuullut tai nähnyt, buahahahaaa.)  Lopuksi Suru oli kunniavieraana kun huomasin, ettei äänihuulet ehkä tykkää siitä, että yhtäkkiä laulaa kokonaisen tunnin... :D
Kähein äänin siirryin siis koneelle ja naatiskelen teetä kuunnellen kun lapset päästivät äänensä irti testaillen miltä se oma ääni kuulostaakaan mikissä. Tämä tunti tuli tarpeeseen ja nyt taas kotihommien pariin :) Päästäkäähän muutkin mielikuvituksenne irti, kotihommatkin sujuu mukavammin!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tauko blogissa ja kohdun poisto

Ensimmäisenä kerron, että minulla on isoja pyöriä lähtenyt liikkeelle. Olen tehnyt elämäntapamuutosta tähän kotiäitiarkeeni ja lisäksi perus...