maanantai 25. maaliskuuta 2019

Voimauttavat kysymykset 5/52

Hyppäsitkö vasta mukaan? Klikkaa TÄSTÄ ja lue mikä on jutun juju ja lähde mukaan henkiselle matkalle :)



Elän tällä hetkellä jonkinlaisessa tienristeyksessä. En ole ihan varma mihin suuntaan pitäisi lähteä tätä arkea viemään. Tämä kysymys sattui sen suhteen aika sopivasti. 

Kaikkein tärkeintä...Ihan varmasti nyt ja aina: perhe. mutta, perhe tässä pyörii hyvällä mallilla ympärillä, joten ehkä käsittelen tämän kysymyksen vähän siltä kannalta, että mikä on tärkein asia, joka vaatii tällä hetkellä minun huomioni? 

Se olen varmasti minä itse! Niin monta vuotta olen tässä toteuttanut "äiti viettiäni", että siinä sivussa on tullut nukuttua aika huonosti. Olen karsinut harrastuksiani, yksitellen, joten esimerkiksi viime kaudella minulla ei ollut mitään omaa harrastusta. Raskaudet ja synnytykset on vähän verottanut kroppaakin, ja se tietenkin heijastuu yleisvointiin. Päivisin kotona ehtii mielessään innostua, suunnitella ja muuttaa mieltään monta kertaa, tietynlainen "rauha" olisi senkin suhteen ihan jees.

Päätinkin juuri eilen, että nyt laitan asiat kuntoon joka suhteessa :) Illalla ajoissa nukkumaan! Ruokavaliota voisi vähän viilata ;) No tietysti ne rauta-arvot kuntoon... Mielekästä tekemistä. Täytyy myöntää, että mielekkääseen tekemiseen olen puuttunut jo viime syksynä kun aloitin kansalaisopiston teatteriryhmässä. Se on ollut ihan mukavaa (varsinkin impro), ensimmäinen näytelmä on tekeillä, joskaan ei ehkä ihan hirveästi itseäni innostanut, ennenkö vasta tänään! On kiva nähdä kuinka näytelmä hioutuu joka kerta vähän eilaiseksi. Katsotaan mitä siitä tulee.

Toinen itselleni mielekäs uusi "harrastus" on ollut veljeni luona kyläily harva se viikko. Välillä ihan vain parannetaan maailmaa, mutta aika usein me taiteillaan yhdessä, piirretään, maalataan, testataan eri tekniikoita ja katsotaan inspiraationa Bob Ross:n videoita :) (voin suositella!)

Olen tässä vuosien myötä oppinut nauttimaan omasta seurastani, mutta muut ihmiset elämässäni ovat kyllä yksi suuri osa mielekästä tekemistä. Ystävät, perheeni, en voi koskaan kylliksi teistä kiittää. Itseni lisäksi viihdyn myös mieheni seurassa ja vaikka meillä on aivan ihana koti, on aika ajoin kiva käydä kahdestaan jossain. Tämänkin pääasiassa sukulaiset mahdollistavat, erityiskiitos mummille ja vaarille, jotka saavat aika usein nautiskella lasten lasten seurasta vanhempien kanssa tai ilman :)

Olen tottunut siihen, että minulla on aika monta rautaa tulessa. Se on pidemmän päälle aika väsyttävää. Nyt on aika saattaa työt päätökseen. Vyöhyketerapiaopinnot on jo pitkään olleet viittä vaille valmiit, ajatuksissa pyörii jonkinasteinen yritystoiminta, Olkkarissa vasta kahden ikkunan listat on maalattu valkoisiksi, hypnosynnytysvalmennus on kasaamista vaille valmis tarjottavaksi ja kotiarki ja eteeriset öljyt pyörivät tässä ohella. Kaipaan elämääni nyt seesteisyyttä ja varmasti kun mieli on virkeä ja keskeneräiset asiat poistuvat, myös arki selkiytyy.

Kyllä, se on nyt tärkeintä: Harmonia
Sen jälkeen on helpompi kuunnella sisäistä ääntäni ja nähdä reitti edessäni. Ja minä pystyn siihen kyllä, siitä kumpuaa itseluottamus, joka on varmaan se seuraavaksi tärkein asia tässä kohdassa ;)

Siihen liittyen olen huomannut, että viikko kysymysten välillä meinaa olla hitusen liian lyhyt aika. En ihan ehdi jäsennellä ajatusta välttämättä loppuun tai en ehdi kirjoittaa nyt muuta kuin näitä pohdintoja. Niinpä jatkossa kysymykset ja pohdinnat julkaistaan joka toinen maanantai tutulla kanavalla. Pysy siis mukana.

Ensi viikon kysymys:


Kysymykset ja kuvat ovat Hidasta elämää - Sanna Wikströmin "Voimauttavat kysymykset" -korttipakasta. Omat kortit saat ostaa Hidasta elämää-puodista tästä.  Hidasta elämää verkkosivusto: www.hidastaelamaa.fi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tauko blogissa ja kohdun poisto

Ensimmäisenä kerron, että minulla on isoja pyöriä lähtenyt liikkeelle. Olen tehnyt elämäntapamuutosta tähän kotiäitiarkeeni ja lisäksi perus...